ECO ARROW 1

W 2012 roku studenci rozpoczęli pierwszy na Politechnice Łódzkiej projekt budowy pojazdu, który miał charakteryzować się jak najniższym zużyciem paliwa. Prace obejmowały zaprojektowanie całego bolidu: od pojedynczych układów, przez ich połączenie po ramę oraz karoserię.

Budowa trwała rok i zwieńczona została debiutem pojazdu oraz całego Zespołu na zawodach Shell Eco-marathon w Rotterdamie w 2013 roku. Na jednym litrze benzyny Eco Arrow 1 podczas swojego pierwszego konkursu przejechał 150 kilometrów. Był to pierwszy, a zarazem ostatni występ bolidu Eco Arrow 1 na międzynarodowych zawodach.

Iron Warriors zainspirowani pierwszym sukcesem postanowili bowiem stworzyć nową wersję pojazdu. Zawody pozwoliły na zapoznanie się z rozwiązaniami stosowanymi przez inne zespoły oraz uwypukliły błędy popełnione podczas projektu oraz budowy pierwszego tego typu pojazdu. Studenci nauczeni doświadczeniem zaprojektowali od podstaw nowy pojazd – Eco Arrow 2.

Technical Specifications

Debut 2013
Body type
Ladder frame chassis
Engine
Honda GX25
Control Unit
Own production
Injection
Electronic indirect fuel injection
Ignition system
Electronic
Fuel
Unleaded fuel
Fuel tank capacity
150 ml
Wheels
3 (2 front steering wheels, 1 rear)
Tires
Michelin 45/75 R16 Prototype Tires
Length
270 cm
Width
65 cm
Height
60 cm
0 HP
Engine power
0 Nm
Torque
0 km/h
Maximum speed
0 kg
Vehicle weight

Results

0 km/l
Best result:

Shell Eco-marathon 2013

Rotterdam, The Netherlands

150 km/l
category Prototype Gasoline