Jesteśmy Rekordzistami Polski, grupą młodych, ambitnych studentów Politechniki Łódzkiej, robiących coś ponadprzeciętnego, a przede wszystkim wykorzystujących w praktyce wiedzę zdobywaną na studiach. Nasza drużyna powstała pod koniec 2012 roku i od tego czasu pracuje nad pojazdem, który ma za zadanie przejechać jak najwięcej kilometrów w przeliczeniu na jednostkę paliwa.
Jesteśmy najszybciej rozwijającą się polską drużyną startującą w zawodach typu eco-marathon.
W ciągu 13 lat zbudowaliśmy trzy bolidy i osiągnęliśmy naprawdę wiele m.in. zajęliśmy 1. miejsce podczas zawodów Educ Eco we Francji czy dwukrotnie ustanowiliśmy Rekord Polski w jeździe na kropelce benzyny – 837 km w przeliczeniu na 1 l benzyny.
Od 2022 roku pracujemy także nad pojazdem elektrycznym, powstałym na bazie Eco Arrow 2. W ten sposób staliśmy się jedyną w Polsce drużyną mogącą startować w kategorii pojazdów prototypowych napędzanych silnikiem elektrycznym. W 2025 roku udało nam się natomiast ustanowić Rekord Polski w kategorii pojazdów zasilanych energią elektryczną – 2112 km w przeliczeniu na 1 l benzyny.
Ciągle dążymy do łamania barier, dlatego aktualnie pracujemy nad modernizacją bolidów w zakresie elektryki i silników. Dzięki szkoleniom możemy rozwijać nasze umiejętności, dzięki którym możemy uzyskiwać coraz lepsze wyniki poprzez projektowanie nowych rozwiązań czy całych pojazdów. Szkolenia te dotyczą zarówno obsługi programów do projektowania 3D, analiz numerycznych, jak i interpretacji uzyskiwanych wyników. Naszym pojazdem Eco Arrow 3 pragniemy przekroczyć granicę 1000 km przejechanych w przeliczeniu na jeden litr benzyny, a Eco Arrow 2 Electric – wprowadzić na zawody Shell Eco-marathon.
Poza działalnością związaną z budową oraz ulepszaniem naszych pojazdów, działamy także na polu naukowym, tworząc publikacje naukowe. Bierzemy udział również w wielu konferencjach międzynarodowych, na które umożliwiają nam prezentowanie naszych osiągnięć. Odwiedziliśmy już m.in. Cambridge, Melbourne, Helsinki czy Bangkok.
Trzeci pojazd zespołu miał swoją premierę 12 stycznia 2018 w Łódzkiej Manufakturze. Pierwszy oficjalny start nowego pojazdu Eco Arrow 3.0 przypadł na zawody Educ Eco 2018 we francuskim Valenciennes. Zespół ukończył je z wynikiem 616 km/l paliwa i wygrał zawody w kategorii prototypów zasilanych benzyną. Następnie bolid wystartował w zawodach Shell Eco-marathon France 2018 w Paryżu, które ukończył na najwyższym stopniu podium zwynikiem 643 km/l będąc najlepszą drużyną w kategorii Prototype Gasoline. Zawody Shell Eco-marathon 2024 stanowią kolejny przełomowy moment w historii modyfikacji naszej trzeciej strzały, w tej edycji po raz pierwszy z sukcesem zadebiutował nowy układ elektryczny pojazdu oparty na płytce PCB, stworzonej w całości przez dział elektryczny zespołu.
Aktualnie głównym celem rozwoju projektu Eco Arrow 3 jest przekroczenie bariery 1000 km/l benzyny.
Elektryczna wersja pojazdu Eco Arrow 2 miała swoją premierę podczas zawodów Albi Eco Race 2023. Pierwszy oficjalny start pojazdu Eco Arrow 2 Electric był udany i zapewnił Zespołowi ostatni stopień podium i 4. miejsce w klasyfikacji pojazdów. Kolejny rok stanowił jeszcze większy sukces – zespół zajął II miejsce w klasyfikacji generalnej, zyskując tytuł Wicemistrzów Europy. Rok 2025 był przełomowy – po raz pierwszy Zespół wystartował swoim elektrycznym pojazdem w typowym eco-marathonie, przywracając drugą wersję strzały do tej konkurencji. Podczas tego debiutu na zawodach Challenge EcoGreen Energy pojazd zajął V miejsce w kategorii Prototype Battery Electric, ustanawiając jednocześnie Rekord Polski – 2112 km/l (w przeliczeniu na benzynę).
Aktualnie głównym celem rozwoju projektu Eco Arrow 2 Electric jest start w zawodach Shell Eco-marathon.