ECO ARROW 1

W 2012 roku studenci rozpoczęli pierwszy na Politechnice Łódzkiej projekt budowy pojazdu, który miał charakteryzować się jak najniższym zużyciem paliwa. Prace obejmowały zaprojektowanie całego bolidu: od pojedynczych układów, przez ich połączenie po ramę oraz karoserię.

Budowa trwała rok i zwieńczona została debiutem pojazdu oraz całego Zespołu na zawodach Shell Eco-marathon w Rotterdamie w 2013 roku. Na jednym litrze benzyny Eco Arrow 1 podczas swojego pierwszego konkursu przejechał 150 kilometrów. Był to pierwszy, a zarazem ostatni występ bolidu Eco Arrow 1 na międzynarodowych zawodach.

Iron Warriors zainspirowani pierwszym sukcesem postanowili bowiem stworzyć nową wersję pojazdu. Zawody pozwoliły na zapoznanie się z rozwiązaniami stosowanymi przez inne zespoły oraz uwypukliły błędy popełnione podczas projektu oraz budowy pierwszego tego typu pojazdu. Studenci nauczeni doświadczeniem zaprojektowali od podstaw nowy pojazd – Eco Arrow 2.

Parametry techniczne

Debiut 2013
Typ nadwozia
Ramowe (nieniosące)
Silnik
Honda GX25
Jednostka sterująca
Konstrukcja własna
Rodzaj wtrysku
Elektroniczny, pośredni
Zapłon
Elektroniczny
Paliwo
Benzyna PB95
Pojemność baku paliwa
150 ml
Koła
3 (2 przednie skrętne, 1 tylne)
Opony
Michelin 45/75 R16 Prototype Tires
Długość
270 cm
Szerokość
65 cm
Wysokość
60 cm
0 KM
Moc silnika
0 Nm
Moment obrotowy
0 km/h
Prędkość maksymalna
0 kg
Waga bolidu

Osiągnięcia

0 km/l
Najlepszy wynik:

Shell Eco-marathon 2013

Rotterdam, Holandia

150 km/l
kategoria Prototype Gasoline